PUSU 40 – “Jika diberi peluang dan jika diizinkan tuhan, saya yakin boleh rawat mana-mana penyakit termasuk Aids,” kata seorang remaja di Kampung Gual Kulim Lubok Jong.
Aimanul Hakim Kamaruddin, 17, berkata, dia diberi kebolehan merawat sekurang-kurangnya 17 penyakit selepas didatangi mimpi tujuh bulan lalu.
Memandangkan masih baharu, Hakim berkata, dia belum berkesempatan merawat penyakit tanpa penawar itu.
Selain pesakit HIV, dia mendakwa mampu mengubati penyakit sihir, santau, menyedarkan pesakit koma, dapat cahaya mata dan ubati penagihan dadah selain mendakwa mampu membuat air penawar bagi penyakit kronik.
Namun katanya, penyediaan ubat-ubatan tersebut memerlukan kos agak besar.
Tanpa mengenakan bayaran tinggi, katanya, dia menyerahkan soal upah perubatan kepada pelanggan mengikut konsep sedekah seikhlas hati.
“Walaupun, masih ramai meragui kebolehan saya, tapi ramai penduduk dan kenalan terdekat serasi dengan kaedah rawatan saya,” katanya.
Sementara itu, seorang pesakit dari Pasir Puteh yang mahu dikenali sebagai Nurul, 36, berkata, saka yang diwarisi menyebabkan dia sering sakit dan meracau.
“Pada mulanya saya risau kerana sekarang ramai sangat yang cuba menipu, tapi selepas berubat hampir seminggu, Alhamdulillah penyakit saya kian pulih,” katanya.
Pada masa sama, pesakit dari Pasir Mas, Mamat Abdullah, 54, berkata, dia mendapat tahu mengenai kebolehan Hakim selepas dimaklumkan anaknya.
Sejak beberapa tahun lalu Mamat memberitahu, hidup mereka sekeluarga sering dihantui bayangan hitam, malah dia sendiri lumpuh dari paras pinggang hingga kaki.
“Saya hampir putus asa kerana bukan sahaja doktor, malah ikhtiar menggunakan air penawar juga gagal mengubati penyakit kami ini. Alhamdulillah, dengan izin tuhan, selepas berubat dengan Hakim, rumah kami tidak lagi diganggu lembaga hitam dan penyakit saya semakin pulih,” katanya.