Thursday, March 19, 2015

Hafiz, Adira kembali bersatu 'Untuk Cinta'


  • Hafiz, AdiraHafiz, Adira

UMUM sudah mengetahui akan kisah cinta dua bekas pelajar Akademi Fantasia, Adira dan Hafiz Suip yang sudah berlalu menjadi sejarah.

Bahkan kini, baik Adira mahupun Hafiz, kedua-duanya sudah menemui pengganti dan Hafiz sendiri telah pun mengikat tali pertunangan Februari lepas.

Bagaimanapun kedua-dua penyanyi terkenal ini masih mengekalkan sikap profesional dalam bekerja.

Buktinya selepas berduet menerusi lagu Ombak Rindu, Adira dan Hafiz kembali bekerjasama berduet lagu 'Untuk Cinta' yang juga lagu soundtrack untuk filem Pilot Cafe.

Ditemui pada sesi penggambaran klip video ‘Untuk Cinta’ baru-baru ini, Adira berkata, dia tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama bersama Hafiz, malah kekasihnya, Shahrul Nasrun, juga memahami dan tidak cemburu apabila mereka digandingkan semula.

"Saya tidak ada masalah dan senang bekerjasama dengannya, malah Hafiz juga amat membantu dalam memberi idea apabila kami menjalani penggambaran.

"Malah lagu ini juga sudah dirakamkan lebih setahun lalu, bersama-sama. Apa yang menjadi fokus dan keutamaan kami adalah memberi yang terbaik untuk lagu ini.

"Keserasian kami juga masih sama macam dulu, malah kali ini kami buat lebih baik daripada lagu Ombak Rindu," katanya.

Dalam pada itu, Adira turut melahirkan rasa gembiranya tatkala ditanya mengenai pertunangan bekas kekasihnya itu dengan Nureffy Jasreel 22.

“Saya gembira untuk dia kerana telah berjumpa wanita yang betul-betul sesuai untuk dijadikan teman hidup. Saya doakan yang terbaik dan berharap hubungan itu hingga ke akhir hayat,” katanya yang hanya menjawab 'Insya-Allah' apabila ditanya bila gilirannya untuk mengikat tali pertunangan.


Ratu Soundtrack?

Sementara itu, di tebak mengenai pemilihannya untuk menyanyikan lagu-lagu soundtrack bagi drama dan filem, sehingga digelar 'Ratu Soundtrack', Adira berkata, dia sedikit pun tidak berkecil hati dengan gelaran itu, sebaliknya berasa bangga.

"Kalau ikutkan memang dari dulu orang panggil saya 'queen of soundtrack' 'ratu soundtrack', apabila beberapa lagu saya dijadikan runut bunyi untuk drama dan filem.

"Bahkan ada juga beberapa buah lagu yang saya rekod khas untuk sesebuah filem. Tapi saya tak kisah dilabel 'ratu soundtrack' dan saya sangat bersyukur apabila pihak penerbit memberi kepercayaan kepada saya.

"Malah ia secara tidak langsung mempopularkan lagu-lagu yang saya nyanyikan," jelasnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: