Saturday, November 22, 2014

Awal Ashaari Jadi Pengacara Mentor Tutup Desas-Desus Merajuk Dengan AF 2014


Awal Ashaari mengacara rancangan realiti Mentor Legend.
PETALING JAYA: Pengacara Awal Ashaari memberitahu lega apabila diumum sebagai pengacara rancangan Mentor Legend yang bakal  membuka pentas pada 30 November di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam.

Awal berkata, dia menerima tawaran program realiti tersebut sebelum kontroversi tentang dirinya merajuk apabila tidak dipilih mengendalikan program realiti nyanyianAkademi Fantasia 2014 lalu.

"Saya lega apabila diumum sebagai pengacara Mentor Legend yang mana sekali gus ia menamatkan desas-desus bahawa saya masih merajuk dengan rancangan realiti AF 2014.

"Pihak TV3 tawarkan program ini sebelum anak saya lahir lagi kira-kira Julai Lalu. Ketika kontroversi yang mengatakan saya merajuk itu pun sebenarnya saya sudah terima tawaran ini.

"Tetapi saya tidak boleh beritahu kepada media tentang itu. Jadi sekarang saya lega bila semuanya sudah terjawab bila saya akan mengendalikan rancangan Mentor Legend," ujarnya kepada mStar Online.

Dalam pada itu, Awal berkata, dia gembira apabila tugas sebagai pengacara rancangan tersebut diserahkan sendiri oleh pengacara Mentor lalu iaitu Ally Iskandar.
Jelasnya, pemilihannya sebagai pengacara kali ini dibuat oleh pihak stesen televisyen tersebut dan tiada istilah merampas tugasan Ally Iskandar yang mengendalikan rancangan itu selama enam musim sebelum ini.
"Mula-mula takut juga dikatakan merampas tugas Ally sebab dia sudah jadi pengacara Mentor selama enam musim. Namun bila saya jumpa Ally dia menerimanya dengan hati terbuka," ujarnya.

Rancangan Mentor Legend yang akan menyaksikan enam penyanyi iaitu Dayang Nurfaizah, Ajai, Mas Idayu, Ella, Zainal Abidin dan Amy Search mendidik protege yang telah dipilih dalam satu sesi ujibakat.

Pentas utama Mentor Legend akan bermula pada 30 November ini di Sri Pentas 2, Shah Alam.

Selain Awal, Zuan Azmi dan Shiha Mentor turut menjadi pengacara bersama dan Jurnal Mentor Legend.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: