Monday, June 23, 2014

Hazama Rancang Duet Bersama Masya


Hazama rancang untuk berduet dengan anak didiknya Masya.
PETALING JAYA: Penyanyi Hazama merancang untuk muncul dengan sebuah lagu duet bersama anak didiknya, Masya yang menjadi juara pertandingan Ceria Popstar 2 selepas   yang diadakan di Studio Finas pada Jumaat lalu.

Hazama atau nama sebenarnya Hazama Ahmad Azmi, 30, berkata, anak didiknya itu mempunyai tahap vokal yang matang biarpun baharu berusia 14 tahun.

“Saya ada perancangan untuk dia iaitu keluar dengan lagu duet yang juga lagu pertama saya nyanyikan bersama artis wanita.

“Saya tidak pernah ada lagu duet kerana tiada suaraya yang bersesuaian dengan suara saya untuk duet, lagi pula negara kita kekurangan artis wanita,” katanya kepada mStar Online.

Masya atau nama sebenar Siti Nur Masyitah, 14, diumum sebagai juara pertandinganCeria Popstar 2, malam Jumaat lalu.

Tambah Hazama, dia yakin kekuatan vokal yang ada pada remaja ini mampu menjadikan dia (Masya) sebagai salah seorang artis wanita terkenal  pada masa akan datang.

“Dia ada suara yang sangat bagus dan saya sendiri tidak banyak usaha untuk mengajarnya dalam pertandingan ini.

“Saya hanya mengajarnya cara untuk menyampaikan lagu dengan emosi dan bermain dengan kamera sahaja,” katanya.

Sementara itu, Masya berkata, dia menganggap kejayaan ini merupakan satu laluan buat dirinya untuk berada dalam industri hiburan.

Katanya, dia yakin pihak Astro mempunyai perancangan tersendiri untuk membentuk kerjayanya serta membahagikan masa dengan waktu persekolahan.

“Alhamdulillah usaha saya selama beberapa minggu ini berjaya dan perancangan untuk kerjaya nyanyian saya serahkan pada pihak Astro.

“Cikgu Hazama banyak membantu saya untuk rasa yakin berada di pentas terutamanya pada malam kemuncak ini,” katanya.

Katanya, wang kemenangan sebanyak RM20,000 akan digunakan sebaiknya dan simpanan untuk pelajaran masa depan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: