Friday, May 16, 2014

Nama Cat Farish Tidak Bawa Tuah


cat farish
Cat Farish
PETALING JAYA: Penyanyi dan komposer Cat Farish  tidak menggunakan namanya untuk syarikat rakaman yang baharu ditubuhkan kerana nama itu dianggap tidak membawa tuah.

Cat atau nama sebenarnya, Farish Zaquan berkata, kegagalan dalam beberapa projek dahulu juga membuatkan dia memilih nama lain yang dianggap lebih memberi harapan baharu buatnya.

"Sudah sampai masanya saya menubuhkan label sendiri iaitu Godzilla Boombox yang kini mempunyai dua kumpulan baru iaitu Tiga Swegger dan Hanarose.

"Saya guna nama Godzilla kerana ia melambangkan Godzilla yang besar sebesar harapan saya. Kenapa saya tidak mahu guna nama saya sendiri? Kerana kegagalan dahulu.
cat farish 2
Cat Farish menganggap namanya sebelum ini tidak membawa tuah.


"Dulu semua projek saya tidak menjadi seperti penubuhan kumpulan Mix, Pop dan Dinda. Saya harap nama Godzilla boleh bawa tuah," ujarnya.

Cat Farish berkata demikian pada majlis pelancaran single baharunya Ops! Aku Dah Ter... bersama kumpulan Tiga Sweggerfeaturing  pelawak Zizan Razak dan Echa serta single Hanarose berjudul Girlfriend di Hotel Royale Bintang di sini, Khamis.

Dalam pada itu, Cat berkata lagu Ops! Aku Dah Terlanjur...   sudah dirakam sejak setahun lalu namun mengalami banyak halangan.

Bagaimanapun katanya, ia dapat diteruskan setelah mendapat kerjasama dengan komposer Datuk M.Nasir di bawah syarikat rakaman Luncai Emas.

"Pada asalnya lagu ini dinyanyikan oleh saya, Zizan dan seorang artis baru namun ada beberapa masalah tertentu sehingga menyebabkan lagu ini tidak dapat disiapkan.

"Selepas saya minta pandangan Datuk M.Nasir dia suka lagu tersebut dan menyuruh saya merakam semula lagu itu," katanya.

Sementara itu, kata Cat, single Girlfriend merupakan pertaruhan pertama Hanarose ciptaannya yang lebih rancak dan mudah diingati.

Dia juga berharap kedua-dua kumpulan ini dapat mewarnai industri seni tanah air.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: