Friday, March 28, 2014

Zalif Sidek Belajar Hasilkan Skrip Filem

safrwq
Zalif mahu mengembangkan bakat bukan sahaja setakat berlakon semata-mata tetapi juga mempelajari selok belok kerja di belakang tabir dalam sesebuah pembikinan filem.
PETALING JAYA: Pelakon Zalif Sidek  sedang mempelajari kemahiran menghasilkan sesebuah skrip filem daripada pengarah-pengarah yang dikenalinya.

Zalif, 29, berkata, sudah tiba masanya untuk dia mengembangkan bakat bukan sahaja dalam bidang lakonan semata-mata tetapi juga mempelajari selok-belok kerja di belakang tabir dalam sesebuah pembikinan filem.

"Kalau boleh saya ingin menjadi seorang pelakon yang serba-serbi tahu tentang bidang perfileman.

"Untuk langkah pertama, saya mula mempelajari selok-belok mengenai penulisan skrip. Alhamdulillah, pihak pengurusan saya iaitu MIG (Metrowealth International Group) memberi sokongan kepada saya," katanya kepada mStar Online.

Tambah Zalif, sebagai langkah pertama, Ketua Pegawai Eksekutif MIG, David Teo memberi peluang kepadanya menghasilkan skrip filem Lu, Gua Bro!  bersama pelakon Epy Kodiang.

Katanya, sebagai orang yang baru belajar, ia agak sukar untuknya menghasilkan skrip tersebut namun bersyukur kerana mempunyai ramai rakan pengarah membantu menjayakan skrip filem berkenaan.

"Saya dan Epy menyiapkan skrip tersebut dalam masa dua minggu. Kami berdua telah berjumpa dengan rakan-rakan pengarah antaranya  Eyra Rahman, Ismail Bob Hasim dan Hasyim Rejab bertanyakan pendapat mereka.

"Alhamdulillah ia membuahkan hasil yang memuaskan, walaupun mungkin ada sedikit kekurangan. Tetapi saya akan perbaiki lebih baik lagi pada masa akan datang.

"Malah saya juga kerap ke lokasi penggambaran rakan-rakan walaupun saya tidak terlibat dalam produksi itu. Saja mahu lihat cara pembikinannya di belakang tabir," ujarnya.

Lu, Gua Bro!  ditayangkan bermula 27 Mac 2014 mengisahkan dua orang sahabat karib iaitu Mi dan Yu yang sanggup mengharungi kehidupan susah senang bersama-sama.

Pelakon seperti  Nina Iskandar, Hamid Gurkha, Epy Kodiang, Rahim serta Zalif turut terlibat dalam filem arahan Ismail Bob Hasim itu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: