Friday, February 28, 2014

Ana Dahlia: Tempah baju kahwin?


  • Ana DahliaAna Dahlia

SEJAK berpisah dengan chef selebriti, Chef Riz pada November 2012, nama pelakon, Ana Dahlia kurang dikaitkan dengan kontroversi. Walaupun bekas suaminya yang juga anak kepada chef terkenal, Chef Wan, lebih galak mempamerkan kekasih namun Ana lebih selesa berdiam diri.

Pun begitu, baru-baru ini gambar yang dikongsi pereka fesyen, Ezuwan Ismail menerusi laman sosial miliknya mengundang pelbagai spekulasi mengenai pelakon filem, Mantra, ini.
Menerusi gambar itu, Ana dilihat mengunjungi butik pereka fesyen terkenal itu dengan ditemani seorang jejaka muda.

Malah, ramai yang menjangkakan, kedatangan Ana ke butik berkenaan adalah untuk menempah baju perkahwinan mereka.

Enggan membiarkan gosip itu terus bertebaran, Ana menafikan perkara itu, namun mengakui dia dan jejaka berusia 23 tahun itu ada mengunjungi butik berkenaan.

"Ya, saya ada ke butik berkenaan, namun bukan untuk menempah baju perkahwinan atau berbincang apa-apa perkara mengenai pernikahan dan sebagainya.

"Memang tujuan saya ke sana adalah untuk menempah baju namun, ia adalah baju untuk dipakai pada Anugerah Bintang Popular (ABP 2013), yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

"Ramai yang bertanyakan saya mengenai perkara ini dan ianya tidak benar sama sekali," kata pelakon drama, Syurga Di Wajahmu ini.

Tak tolak jodoh

Walaupun sudah dua kali menemui episod duka dalam hubungan rumah tangga, namun ia bukanlah halangan besar untuk Ana mencari pengganti.

Enggan bercerita lanjut mengenai jejaka berkenaan, Ana lebih selesa menyerahkan soal jodoh kepada Yang Maha Kuasa.

"Siapa yang tak mahu kahwin dan tak nak hidup bahagia dengan berkeluarga. Namun, saya tidak mahu berbicara lebih lanjut mengenai soal ini.

"Kalau ada jodoh, adalah. Semuanya saya serahkan kepada ketentuan Allah SWT," katanya yang tercalon dalam ABP 2013 menerusi kategori Pelakon TV Wanita Popular.

Selain Ana, empat pelakon lain yang turut tercalon adalah Fasha Sandha, Neelofa, Raja Ilya dan Siti Saleha.

Tambah Ana, dia sendiri tidak menjangkakan pencalonan di majlis anugerah berprestij itu memandangkan nama-nama yang ada dalam kategori itu bukanlah calang-calang pelakon.

"Saya sendiri terkejut bila mendapat panggilan daripada pihak penganjur kerana saya rasa, tidak banyak drama lakonan saya di kaca televisyen.

"Namun, saya bersyukur kerana ini adalah kali pertama saya dicalonkan sepanjang penglibatan dalam industri lakonan," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: