• Fouziah Ghous: Itu tidak benar!

HUJUNG minggu lalu, nama Fouziah Ghous tiba-tiba menjadi 'panas' dek sebuah artikel akhbar tempatan (bukan Sinar Harian) yang mendakwa aktres ini semakin berlagak dan sombong.

Akhbar tersebut melaporkan, Fouziah mulai bersikap demikian sejak bersuamikan orang kaya, Md Zhafran. Selain sengaja menunjuk-nunjuk kemewahan yang ada, sikap pelakon Trilogi Cinta ini juga turut membuatkan krew-krew produksi mulai rimas dan kurang senang dengannya.

Tampil memberi penjelasan kepada Sinar Harian, tegas Fouziah, segala dakwaan itu tidak benar sama sekali.  

"Saya sudah bertanyakan perkara ini kepada penulis itu dan dia telah memohon maaf kepada saya.

“Dengan hati terbuka, saya telah memaafkannya kerana saya tahu perkara tersebut sama sekali tidak benar.

“Mungkin ada kesilapan yang berlaku dan orang yang memberikan maklumat itu juga tersalah anggap tentang diri saya," katanya.

Jelas Fouziah, dia masih seperti dulu dan tidak akan bersikap sombong seperti yang didakwa.

Katanya, perkahwinannya dengan Zhafran tidak akan mengubah dirinya.

Ditanya adakah dia akan mengambil sebarang tindakan terhadap penyebaran berita itu, Fouziah berkata, dia tidak mahu memperbesarkan lagi isu itu demi menjaga hubungan baik dengan media. Bagaimanapun, dia berharap agar perkara seumpama itu tidak berulang lagi.

“Dulu saya bujang, jadi keluarga sudah biasa dengan gosip dan cerita tentang saya. Mereka juga sangat mengenali diri saya yang sebenarnya.

“Tetapi sekarang saya sudah berkahwin dan mempunyai keluarga baru di sebelah suami saya, jadi perkara seumpama ini turut memberi kesan kepada mereka.

"Demi menjaga hati mereka, saya harap tidak timbul lagi cerita-cerita yang tidak berasas ini," katanya.

Akui terkilan dengan dakwaan seperti itu, Fouziah bagaimanapun yakin imej dan kredibilitinya sebagai pelakon tidak akan terjejas hanya kerana gosip yang tidak berasas itu.

“Saya jenis yang berterus terang dan tidak perlu saya menjadi orang lain, justeru, bagi yang mengenali diri saya pasti mengetahui perkara sebenar.

“Terus terang saya katakan saya tersenyum dan geli hati apabila membaca tentang diri saya,” katanya.