Wednesday, July 24, 2013

Pesakit dakwa doktor rasis

ROSLAN menunjukkan kertas laporan aduan berhubung dakwaan pesakit dilayan buruk oleh doktor pada sidang akhbar di Kepala Batas semalam.


KEPALA BATAS – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin semalam menampilkan beberapa pesakit untuk membuktikan dakwaannya bahawa terdapat beberapa orang doktor yang berkhidmat di Hospital Kepala Batas (HKB) dan Hospital Seberang Jaya di negeri ini mengamalkan sikap rasis.
Menurut beliau, penampilan pesakit-pesakit itu adalah bagi membuktikan apa yang beliau bangkitkan semasa persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) baru-baru ini adalah benar.
“Hari ini (semalam) saya tampil untuk membuktikan dan tunjukkan kebenaran tentang aduan daripada rakyat kepada saya. Saya hendak mereka sendiri cakap kerana mereka yang terkena.
“Saya bukan cakap kosong atau mengada-adakan cerita dalam DUN. Ini tanggungjawab saya sebagai wakil rakyat untuk membantu penduduk di kawasan saya dan saya tidak mahu orang lain menerima nasib yang sama,” kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.
Roslan berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan negeri, Dr. Afif Bahardin yang mahu Roslan meminta maaf secara terbuka kepada para doktor di seluruh negara ekoran dakwaan terdapat doktor yang bersikap rasis.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: