Tuesday, May 28, 2013

Ibu kurung anak sejak 11 tahun lalu


MUXIANG memberikan makanan kepada anak lelakinya yang dikurung di rumahnya di Kampung Lijiachong, Ruichang pada 24 Mei lalu.


RUICHANG, China - Seorang lelaki yang menghidap sakit mental, Wu Yuanhong dikurung dalam sebuah kurungan sejak 11 tahun lalu di rumah ibunya di Kampung Lijiachong di sini.
Menurut laporan media, Yuanhong dikurung selepas dia didakwa memukul seorang kanak-kanak berusia 13 tahun sehingga mati.
Kaki lelaki berusia 42 tahun itu turut dirantai semasa dia berada di dalam kurungan tersebut.
Ibu Yuanhong, Wang Muxiang membina kurungan itu selepas dia melarikan diri dan berjalan di sekitar kampungnya sehingga menakutkan penduduk tempatan.
Beberapa anggota keluarganya yang lain turut menangis semasa dia dikurung.
Yuanhong pernah melarikan diri tetapi dia berjaya ditangkap semula dan dimasukkan ke dalam sebuah kurungan baharu.
"Anak saya mungkin gila dan memukul seseorang sehingga mati. Namun, dia masih lagi anak saya.
"Membina sebuah kurungan dengan tangan saya sendiri dan mengurungnya merupakan satu keputusan yang pahit untuk ditelan," kata ibunya itu.
Muxiang memberi makan tiga kali sehari kepada anaknya.
Dia juga meletakkan pakaian di dalam kurungan itu.
"Setiap kali saya memberikannya makan, saya akan duduk di tepi kurungan dan menangis.
"Kini, air mata saya telah kering," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: