Sunday, January 27, 2013

Sheila Abdull masih wujud

SHEILA ABDULL kali ini muncul dengan lagu baharu bertajuk Gadis Yang Dulu nukilan Tam Spider dan lirik oleh Ad Samad.


"SHEILA ABDULL masih wujud. Kali ini saya keluar dengan persiapan mental dan fizikal yang cukup," keterangan tegas yang diberikan oleh penyanyi yang pernah muncul dengan sebuah lagu hits berjudul Mungkinkah.
Mungkin khalayak sudah terlupa namanya. Sheila menyedari perkara itu, malah dia sedar ada juga yang hanya mengenali judul lagu dan nama tetapi tidak pada wajahnya. Dia akur dengan suasana tersebut.
Usai album perdana dilancarkan pada Mac 2008 dan lagu yang boleh digelar one hit wonder itu berkumandang ke udara, ada ketika yang nama Sheila menjadi pudar. Dia sempat mengeluarkan dua buah single yang berjudul Pengkhianat Cinta dan Semuanya Keranamu namun pencapaian lagu tersebut tidak menyamai lagu Mungkinkah.
Empat tahun masa yang diambil untuk muncul semula ke persada dunia nyanyian. Kali ini dengan senjata baharu, juga beserta keyakinan dan kematangan yang dibina sepanjang dia dilihat diam dalam dunia seni.
Kali ini Sheila yang kini berumur 25 tahun mempertaruhkan karya Tam Spider dan nukilan Ad Samad. Lagu berjudul Gadis Yang Dulu diharap dapat menaikkan kembali namanya.
"Saya harap lagu ini dapat dimainkan di radio. Bagi saya, lagu ini memang sedap dan saya mahu ia meresap dalam hati pendengar," diluahkan harapan yang sedang dibawanya.
"Kini perjalanan seni saya lebih sistematik. Saya bernaung di bawah In Digital yang menguruskan karier seni saya," ceritanya yang turut berterima kasih kepada SND yang pernah menguruskan dirinya di awal kemunculan.
Shiela mengaku perjalanan seninya tidaklah begitu pantas dan laju berjalan. Sewaktu mula mahu bergelar penyanyi, syarikat EMI yang menaunginya gulung tikar. Dia mengaku terumbang-ambing seketika selepas itu.
Kini dia mengutip kembali semangat. Mahu muncul dan mempamerkan bakat yang ada pada dirinya. Sheila mengaku dengan prinsip tidak pernah menyesal akan pengalaman lalu membuatkan dirinya lebih matang dalam membuat keputusan kini. Dia juga mengaku menjadi lebih berhati-hati dalam gerak langkahnya.
"Mahu pulun habis kali ini. Saya yakin dengan lagu Tam yang berentak pop rock ini," senyumnya manis.
"Saya percaya walaupun sebegitu keras mencuba jika bukan rezeki, maka bukan. Tetapi semangat dan rasa saya untuk menyanyi masih kuat malah berkobar-kobar. Semoga ada rezeki," doanya penuh harap.
"Sebenarnya selain sibuk menyambung kembali pengajian, saya juga masih dijemput menyanyi hingga ke Sabah dan Sarawak," luahnya yang juga terbabit dengan perniagaan miliknya sendiri.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: