Wednesday, February 29, 2012

Keserasian Kamal-Mikha


MIKHA Tambayong tidak kekok berpasangan dengan Kamal Adli demi merealisasikan Gerimis Mengundang.


SEPANJANG sesi foto yang diadakan di Istana Budaya baru-baru ini, dapat dilihat kemesraan antara pelakon Kamal Adli dan Mikha Tambayong. Di kalangan penonton tempatan yang menggemari sinetron Nada Cinta, pasti jatuh cinta dengan watak Nada yang dibawa oleh Mikha.

Meskipun ia adalah gandingan pertama artis dari Indonesia itu dengan Kamal sempena pementasan teater Gerimis Mengundang, Mikha mengakui dia tidak kekok.

“Kamal seorang yang mesra dan aku senang bekerjasama dengan dia. Malah aku dapat rasakan yang antara kami ada keserasian.

“Aku teruja untuk berlakon Gerimis Mengundang kerana ia adalah pementasan muzikal, di mana aku boleh berlakon dan menyanyi. Mungkin dari segi tarian itu, aku perlu belajar lebih,” katanya yang berpasangan dengan Randy Pangalila dalam Nada Cinta.

Teater Gerimis Mengundang, arahan Ahmad Idham Ahmad Nazri akan dipentaskan di Istana Budaya, pada 27 Mac hingga 8 April ini.

Kata Mikha, untuk teater satu jam lebih itu, dia tidak menghadapi masalah kerana dia menjadi dirinya sendiri.

“Aku memegang watak Mikha, gadis Indonesia, jadi tidak ada masalah dalam pertuturan. Kalau aku perlu bertutur bahasa Melayu, baru ia masalah kepada aku,” katanya terus terang.

Gadis berusia 18 tahun yang mula berlakon pada 2008 berkata, dia bersedia berlakon pementasan itu kerana baru sahaja selesai penggambaran sinetron Ashiteru bersama Randy.

Katanya, sejak mula berlakon, dia tidak ada masa dan sinetron pertama lakonannya, Kepompong, mengambil masa selama setahun untuk penggambaran.

“Aku memang tidak punya waktu untuk berlibur kerana jadual penggambaran padat kerana sinetron itu beratus episod. Sejak berlakon, aku sering sambut malam Krismas atau tahun baru bersama teman di lokasi.

“Habis Kepompong, aku berehat daripada berlakon kerana memberi tumpuan pada seni suara. Single pertama aku berjudul Cinta Pertama merupakan lagu tema sinetron Kepompong, dihasilkan pada 2009.

“Pada 2010 aku keluarkan album pertama, Bekas Pacar dan selepas itu terikat dengan penggambaran Nada Cinta selama setahun,” ceritanya mesra.

Tambah Mikha, dalam waktu terdekat ini, dia juga akan melancarkan novel pertama yang dihasil berkisar tentang pengalaman dirinya yang merupakan seorang anak tunggal.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: