Sunday, August 28, 2011

Album Baru Fredo Hujung Tahun

Fredo

PETALING JAYA: Penyanyi veteran, Fredo atau nama sebenarnya, Mohd Amani Abdullah bakal muncul dengan album terbarunya pada hujung tahun ini.

Kata Fredo, album barunya itu akan memuatkan sebanyak 10 buah lagu termasuklah dua “single” yang pernah dirakamkan pada tahun lalu iaitu Kasih Berubah (duet dengan Doul) dan Ratu Hatiku (nyanyian asal kumpulan Atomic Power).

"Tahun lalu, saya telah muncul dengan dua “single” lagu iaitu Kasih Berubah dan Ratu Hatiku. tetapi tahun ini saya mahu menerbitkan sendiri album baru saya sebagai tanda kemunculan baru.

"Konsep album pada kali ini lebih bercirikan dengan mainan alunan muzik seperti penyanyi antarabangsa, Santana dan saya harap ia dapat diterima ramai," tuturnya.

Tambah Fredo dia juga memuatkan lagu-lagu lamanya yang pernah popular dahulu seperti Rinduku Meneruskan Percintaan, Balada Lagu Cinta dan Berumah Tangga dengan menggubahnya kepada susunan muzik yang baru.

"Sebenarnya album ini juga khas buat peminat-peminat saya yang masih lagi menyokong saya sehingga sekarang. Sebab itu saya menyanyikan semula lagu-lagu popular itu.

"Saya juga akan berduet dengan anak perempuan saya, Awin, yang berjudul Impianku dalam album tersebut.

Dalam pada itu, Fredo kini ingin mencari penyanyi-penyanyi baru untuk dijadikan sebagai rakan duet dalam lagu-lagu barunya kelak.

Ditanya pula apakah rahsianya yang masih lagi mampu menyanyi denagn suara merdu, kata Fredo dia hanya mengamalkan amalan meminum air suam dan tidak merokok.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: