Thursday, June 30, 2011

Lisa Surihani Alami Lebam Gara-Gara 'Sekali Lagi'

Lisa melakonkan watak Shiela dalam filem Sekali Lagi....

PETALING JAYA: Demi menjayakan watak Shiela yang menerima padah akibat derhaka kepada bapanya dalam filem Sekali Lagi, pelakon Lisa Surihani sanggup “dicederakan” sehingga mengalami lebam di lengan.

Menurut Lisa, kejadian itu berlaku sewaktu melakonkan adegan dia diheret dan ditolak ke bawah tangga oleh pelakon Zul (Handy Black) yang melarang dia melihat jenazah ayahnya, lakonan Bob Lokman buat kali terakhir.

“Untuk menjayakan watak Shiela yang dianggap derhaka kepada bapanya, saya membenarkan abang Zul untuk melakukan sepenuh hati dengan mengheret dan menolak saya ke bawah tangga rumah.

“Tetapi akibatnya, saya mendapat lebam teruk di lengan dan terpaksa menahan kesakitan itu,” katanya kepada mStar Online.

Bagaimanapun, dia tidak sanggup untuk memukul pelakon kanak-kanak Mia Sara Nasuha yang menjadi anaknya bernama Amy yang nakal dan tidak mendengar nasihat.

Aksi Shiela sewaktu memarahi Amy dalam Sekali Lagi....

“Saya patut pukul Amy (Mia) tetapi perasaan saya menjadi bercampur-baur untuk melakukan adegan itu kerana menganggap Mia seperti anak angkat saya.

“Jadi, saya meminta kebenaran daripada pengarah filem itu, Hashim Rejab untuk menukar adegan daripada memukul Amy kepada menghempas kerusi untuk menunjukkan emosi kemarahan itu,” ujarnya lagi.

Bagaimanapun,di sebalik aksi dan babak mencabar yang dilakonkan itu, dia beranggapan filem tersebut memberikan mesej tentang kasih sayang seorang ibu kepada anaknya.

Kata Lisa, filem tersebut turut mengajarnya untuk menyayangi keluarga dan berhati-hati dalam melakukan sesuatu.

“Dalam filem ini saya berkahwin pada usia muda serta tidak mendengar nasihat ayah,” ujarnya lagi yang turut sibuk mengacarakan program Mari Menari musim kedua untuk Astro.

Filem Sekali Lagi… turut dilakonkan oleh Bront Palarae, Kartina Aziz, ShaSha Zurazie, Alex Yanz dan Tasya. Ia akan ditayangkan di pawagam mulai 30 Jun ini.

1 comment:

  1. ini la pelakon wanita yang paling cun kat malaysia ni... [pada pandangan aku la...]

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: