Saturday, April 30, 2011

Lagu anak Giring


TERUJA dengan kelahiran anaknya, Aisyah, Giring menggarap lagu dengan judul Aisyah buat anaknya itu.


KEHADIRAN buah hati yang diberi nama Aisyah, membuat Giring selalu mempunyai perasaan yang bercampur baur. Begitu teruja dengan kehadiran cahaya mata tersebut, ia telah memberi inspirasi kepada vokalis grup Nidji itu menggarap lagu khusus ditujukan buat anaknya itu.

Menurut Giring, lagu tersebut diberi judul Aisyah, nama asal anaknya itu.

“Lagu itu judulnya Aisyah, kerana waktu dia lahir saya seperti berasa jatuh cinta lagi. Dalam lagu itu, ia bercerita tentang bagaimana dia telah memberi saya sesuatu perubahan. Melihat dia, saya jadi gembira, melihat dia saya juga segala rasa gundah gelisah saat penat usia bekerja atau membuat persembahan, semuanya tiba-tiba hilang.”

Giring menjelaskan lagi, irama lagu tersebut akan kedengaran begitu up to date. Pada awal lagu ia berentak up beat, namun dirombak, disulam dengan nuansa irama anak-anak kecil yang kedengaran begitu riang.

“Ini adalah hadiah untuk anak saya, supaya dia punya sesuatu yang terbaik untuk dikenang,” katanya lagi penuh teruja.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: