Thursday, March 31, 2011

Dalam Botol catat kutipan RM1 juta

Filem Dalam Botol menerima pelbagai kontroversi sebelum ditayangkan. Bermula dengan tajuknya yang dikatakan negatif, kemudian pengarahnya pula silih berganti. Akhirnya filem itu diberikan kepada Khir Rahman.

Meskipun dilanda pelbagai kontroversi, namun penerbit filem ini Raja Azmi begitu yakin dengan buah tangan terbarunya ini.

Ternyata, filem itu mendapat respons yang baik. Tidak hanya itu, filem ini berjaya mencapai kutipan sebanyak RM1 juta selama lima hari ditayangkan.

“Saya berbangga dengan filem ini. Hasrat saya untuk berdakwah terlaksana. Masyarakat akhirnya boleh menerima karya saya, apa yang penting mereka tahu apa maksud di sebalik kisah itu.

“Sebagai penggiat filem, saya tidak akan berhenti berkarya. Buat masa ini, saya sibuk dengan skrip filem seterusnya iaitu Anak Ikan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Katanya lagi, kesemua filem garapannya adalah berunsurkan nasihat tetapi ada kala masyarakat tidak tahu menilai sentimen nasihat yang cuba diberikan.

“Mungkin filem saya akan datang nanti akan mencetuskan lagi kontroversi, tetapi bukan itu niat saya. Saya hanya nak berdakwah menerusi filem,” katanya.

Katanya lagi, filem terbarunya itu tidak akan ditayangkan dalam masa terdekat dan perlu bijak meneliti mentaliti masyarakat tempatan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: