Monday, January 31, 2011

Debaran Fran Selepas 33 Tahun

BERPELUANG membuat persembahan di pentas berprestij Istana Budaya pada 5 dan 6 Februari ini, penyanyi Francissca Peter atau Fran mengakui teruja menghitung hari untuk acara yang penuh bermakna dalam “Konsert Keunggulan 33 Tahun Francissca Peter”.

Biarpun tempoh sebulan yang diperuntukkan kepadanya untuk mempersiapkan diri terlalu singkat, Fran berharap ia dapat melakukannya dengan sehabis baik.

Jelas Fran, konsert berkenaan adalah penghargaan atau hadiah kepada peminat-peminat yang masih memberi sokongan terhadap kerjayanya sejak berkecimpung dalam industri seni.

“Pertama kali diberi kepercayaan membuat persembahan di Istana Budaya sudah tentu perasaan bercampur baur, teruja dan berdebar menantikan tarikh tersebut.

“Buat masa sekarang saya sibuk dengan promosi, manakala latihan penuh bersama orkestra akan dilakukan bermula 1 Februari nanti.

“Saya percaya Datuk Ramli MS akan membuat yang terbaik untuk konsert itu nanti,” katanya yang mendapat khidmat Ramli selaku pengarah muzik.

Konsert yang bakal mengimbas nostalgia lama ini akan menampilkan lagu-lagu popular yang menjadi siulan satu masa dahulu seperti Kehebatan Cinta, Oh La La Tropika, Sekadar Di Pinggiran, Kerana Terpaksa dan Aku Hanya Pendatang.

Selain itu, Fran yang menyatakan kekecewaannya tidak dapat berduet dengan penyanyi Jamal Abdillah itu juga bakal berduet dengan artis jemputan iaitu Royston Sta Maria (Roy) yang akan diterbangkan khas dari Australia.

“Saya sebenarnya berharap agar dapat berduet dengan Jamal sebab lagu Kehebatan Cinta memang peminat inginkan kami menyanyi bersama.

“Tapi atas sebab-sebab tertentu dia tidak dapat bersama saya pada malam tersebut. Namun begitu penampilan khas Roy dapat mengubati kerinduan peminat,” katanya yang bakal membawakan lagu duet berjudul Siapa Dia Sebelum Daku dan Bersama Pertemuan Ini bersama penyanyi itu.

Dalam pada itu, konsert selama dua setengah jam tersebut juga bakal menampilkan lima segmen namun begitu Fran lebih selesa ia menjadi sebuah kejutan buat peminat.

“Konsert tersebut juga mempunyai lima segmen. Selain menampilkan lagu-lagu hit saya juga bakal memperdengarkan lagu baru yang belum diperdengarkan di mana-mana radio tempatan.

“Satu segmen akan didedikasikan kepada Yayasan Salam dan Organisasi Kebajikan Antarabangsa World Vision Malaysia,” katanya.

Apa yang penting baginya ialah mengharapkan keadaan berjalan seperti yang dirancang terutamanya dari segi kesihatan.

“Saya hanya mengharap tidak jatuh sakit dan diberi kesihatan yang baik sepanjang berlangsungnya konsert tersebut.

“Saya tidak mahu peminat yang selama ini menantikan kemunculan saya berasa kecewa. Oleh itu saya sentiasa pastikan mendapatkan rehat dan tidur yang secukupnya pada hari menjelang konsert ini.

“Dari segi stamina, saya tidak berapa risau kerana selama ini saya memang selalu buat persembahan di majlis-majlis tertutup,” katanya yang mengharap peminat-peminatnya memberi sokongan terhadap konsert sulungnya itu.

Tiket menyaksikan konsert berkenaan dijual dengan harga RM99, RM149, RM189, RM239 dan RM299 yang boleh didapati secara dalam talian di www.francisscapeter-consert.com, www.airasiaredtix.com dan www.ticket2u.biz atau telefon 03-41478600.

Pada hari tersebut juga, penganjur Eye Design akan turut menjual kompilasi kesemua album Fran dalam bentuk ‘box set’ pada harga istimewa.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: