Thursday, October 28, 2010

Hezrie Hashim Persoal Tuduhan Gagal Kendalikan FFM23

Zizan (kiri) dan Hezrie, ketika mengacarakan FFM23.

PETALING JAYA: Pengacara Hezrie Hashim menganggap dia telah menjalankan tugasnya dengan baik sebagai pengacara bersama dalam Festival Filem Malaysia ke-23 (FFM23) dan tidak ada sebab untuk orang lain mempersoalkan kredibilitinya.

Hezri berkata, sepanjang tempoh kira-kira tiga jam mengendalikan rancangan itu bersama pelawak Zizan dan Sharifah Shahira, dia tidak melakukan apa-apa kesilapan di atas pentas.

"Pada saya, pengacaraan saya berjalan dengan baik. Orang mungkin membandingkan saya dengan Zizan dan Shahira memandangkan selebriti RTM jarang menerima publisiti di akhbar-akhbar tempatan. Lagipun saya seorang pengacara, bukannya pelawak.

"Setakat ini, tiada kesalahan berlaku dan yang penting perjalanan acara FFM23 tidak mempunyai sebarang masalah.

"Sama ada saya layak atau tidak berdiri di atas pentas tersebut, sukar untuk saya katakan cuma saya ingin berterima kasih kepada pihak penganjur yang mengambil saya sebagai pengacara bersama Zizan dan Shahira," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Selasa.

Tambah Hezrie, mengendalikan FFM23 juga agak mudah baginya memandangkan dia sudah biasa mengacarakan program-program televisyen di stesen RTM serta turut mempunyai programnya sendiri,Santai bersama Hezrie.

Malah, walaupun Hezrie dianggap tidak popular bagi sesetengah pihak, dia merasakan kebanyakan masyarakat mengenalinya menerusi program-program RTM yang diacarakannya.

"Mengacarakan FFM23 tidak susah kerana acara ini tidak membabitkan pengacara bercakap panjang. Cuma debarannya sedikit ada, kerana ia merupakan acara yang berprestij dan saya perlu berdepan dengan tetamu-tetamu kenamaan.

"Saya dah biasa menghadapi suasana program berbentuk siaran langsung. Cuma cabarab dalam FFM23, saya memastikan agar tidak melebih-lebih ketika bercakap.

"Lagipun, bila bercakap tentang populariti, orang sudah pun mengenali saya, dan rasanya penonton tidak merasa janggal melihat saya mengacara FFM23," ujarnya.

Sejak tamatnya acara FFM23, ramai yang memberi kritikan terhadap Hezri kerana tidak sesuai digandingkan dengan Zizan dan Shahira.

Malah Hezrie dikatakan mencacatkan acara dengan lawak jenaka yang tidak menjadi.

Bagaimanapun, penyampai radio KLFM itu tidak kecewa dengan kritikan yang diterima. Sebaliknya dia menganggap perkara tersebut sebagai lumrah dan memastikan setiap program yang diacarakan akan lebih baik daripada sebelumnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: