Friday, April 30, 2010

Komited capai 10%

GCH Retail (M) Sdn Bhd, pemilik rangkaian pasar raya besar Giant di negara ini, komited untuk menambah jumlah jualan disumbangkan segmen pengusaha kecil dan sederhana (PKS) Bumiputera sehingga 10 peratus menjelang akhir tahun ini berbanding hanya lapan peratus ketika ini.

SOKONG...Ismail Sabri (tiga dari kiri) ketika merasmikan kempen  penurunan harga barang di pasar raya Giant Kinrara, semalam.
SOKONG...Ismail Sabri (tiga dari kiri) ketika merasmikan kempen penurunan harga barang di pasar raya Giant Kinrara, semalam.
Ketua Pegawai Operasinya, Tom Herriott, berkata pihaknya percaya dengan ruang diberikan Giant akan membantu bukan hanya PKS Bumiputera, malah semua pengusaha di negara ini dalam memberi lebih banyak pilihan produk kepada pelanggan.


Beliau berkata, sempena program Produk Malaysia, Cita Rasa Kita (PMCK) dan Kempen Penurunan Harga Giant (KPHG), ia turut memberi ruang kepada usahawan PKS memasarkan dan mempromosi produk mereka terus kepada pengunjung.


“Program PMCK berlangsung selama 14 hari mulai semalam hingga 12 Mei ini dan kami sudah menambah 30 PKS Bumiputera baru yang akan mempromosikan produk mereka.


“Kami komited memberi lebih banyak peluang kepada PKS, sekali gus menyumbang kepada pertumbuhan sektor peruncitan di negara ini,” katanya pada majlis perasmian program PMCK dan kempen KPHG di Bandar Kinrara, Puchong, semalam yang disempurnakan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Hadir sama Pengarah Rantau Asa Timur Dairy Farm International, Datuk John Coyle.


Herriott berkata, sehingga kini, Giant sudah mempunyai lebih 285 PKS Bumiputera membabitkan 3,850 produk dan sepanjang PMCK, lebih 300 produk baru diperkenalkan.


Menurutnya, bagi KPHG, tahun lalu Giant berjaya memberi penjimatan lebih RM8 juta dan kali ini kempen yang bermula semalam hingga 31 Disember depan akan memberi potongan harga sehingga 80 peratus bagi lebih 1,000 produk.


Sementara itu, Ismail Sabri berkata, PKS perlu memenuhi keperluan asas sebelum cuba memasuki mana-mana pasar raya besar sama ada dari segi kualiti produk, pembungkusan mahupun kapasiti edaran.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: