Tuesday, June 30, 2009

Maxis derma RM120 ribu untuk Yayasan Nurjiwa

Ketua Pegawai Kewangan Maxis, Rossana Rashidi, sedang menyerahkan cek sumbangan Maxis kepada Datuk Siti Nurhaliza. Maxis juga telah bermurah hati memberi hadia istimewa kepada 1,400 pengguna Hotlink and Maxis untuk menonton 'Konsert Eksklusif Satu.' ‘Konsert Eksklusif Satu’, adalah inspirasi daripada konsep 1Malaysia, ilham Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak

MAXIS Communications Berhad (‘Maxis’) hari ini telah mendermakan hasil kutipan Malam Gala Maxis konsert oleh Dato’ Siti Nurhaliza kepada Yayasan Nurjiwa, sebuah pertubuhan amal yang ditubuhkan oleh penyanyi itu dan suaminya.

Hasil kutipan mencecah RM120,000. Rossana Rashidi, Ketua Pegawai Kewangan Maxis telah menyerahkan sumbangan tersebut kepada Dato’ Siti di satu majlis ringkas yang diadakan selepas konsert itu.

Rossana Rashidi berkata, “Maxis sentiasa memegang komitmennya untuk menyumbang kepada masyarakat setempat. Malam ini, kami berbangga mendermakan semua hasil kutipan daripada malam gala Maxis kepada tujuan amal yang akan membantu kanak-kanak kurang bernasib baik dan mangsa bencana. Sebagai tambahan, kami juga dengan senang hati membawa kepada pelanggan setia Maxis persembahan berkualiti artis tekemuka Malaysia.”

Maxis telah menghiburkan lebih 1,400 pelanggan Hotlink dan Maxis dengan “Konsert Eksklusif Satu” Dato’ Siti sebagai sebahagian daripada malam gala Maxis. “Konsert Eksklusif Satu”, diinspirasikan oleh seruan Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak untuk rakyat bersatu padu. Lebih 130 pelanggan Maxis bertuah (dan pasangan) telah memenangi tiket konsert premium bagi menonton persembahan secara langsung diva popular Malaysia itu. Mereka sama ada telah menjawab soalah trivia SMS dengan betul; memuat turun nada dering pemanggil Dato’ Siti atau menebus mata ganjaran Hotlink untuk tiket konsert. Sebagai tambahan, pelanggan lain juga menikmati diskaun istimewa 20% ke atas tiket. Tiket-tiket telah habis dalam beberapa hari pengumuman malam gala.

Dato’ Siti Nurhaliza telah mempersembahkan lebih 30 lagu hitnya sepanjang konsert dua jam itu, termasuk lagu popular seperti Di Taman Teman, Cahaya Cinta, Hati, Pada Cintanya dan Ku Mahu. Tema konsert berkisar turun dan naik Dato’ Siti setelah lebih satu dekad nyanyian dan meliputi perjalanannya ke puncak. Kira-kira 25 penari dan 20 pemuzik telah mengiringi Dato’ Siti sepanjang persembahan itu.

Sehubungan dengan konsert itu, Maxis menawarkan pakej nada dering pemanggil Dato’ Siti pada kadar RM5 sebulan. Pakej itu termasuk tiga lagu paling popular Dato’ Siti. Bagi memuat turun nada dering pemanggil, pelanggan hanya perlu mendail *131*# atau melawat laman web Hotlink di www.hotlink.com.my. Setiap nada dering pemanggil berharga RM3. (sila rujuk Lampiran 2 untuk senarai kandungan).

Maxis seringkali membawa hiburan bertaraf dunia sebagai ganjaran kepada pelanggan. Dalam hiburan, Maxis sebelum ini telah membawa artis-artis terkemuka seperti Gwen Stefani, sensasi pop Korea Rain, Sean Kingston, Pussycat Dolls, Fort Minor, dan kumpulan Black Eyed Peas. Ia juga telah membawa masuk artis terkenal China seperti David Tao, Eason Chan, Leo Ku, Miriam Yeung, S.H.E, Jay Chou, Z Chen dan A Mei.

Dalam sukan, kejohanan Maxis Team Golf Tour yang baru dilancarkan kini berada dalam tahunnya yang kesembilan berturut-turut. Ia merupakan pertandingan golf amatur paling berprestij di negara ini. Kejohanan itu telah membawa ahli-ahli Maxis One Club ke padang golf terbaik di negara seperti Mauritius, Australia, China, Thailand, Indonesia dan Malaysia.

Nota kepada Editor: Untuk maklumat lanjut mengenai Dato’ Siti Nurhaliza, sila rujuk kepada:Lampiran 1: Senarai Lagu Harian Konsert Dato’ Siti Nurhaliza Lampiran 2: Kandungan Mudah Alih Dato’ Siti Nurhaliza

Mengenai Hotlink

Hotlink adalah jenama produk prabayar Maxis Communications Berhad, peneraju jenama operator telekomunikasi prabayar negara. Dilancarkan pada 1999, Hotlink telah berjaya menjadi peneraju jenama telekomunikasi prabayar Malaysia hanya dalam tempoh setahun sahaja dan telah mengekalkan kedudukan tersebut sehingga kini. Untuk maklumat lanjut, sila layari www.hotlink.com.my

Mengenai Maxis Communications Berhad

Kumpulan Maxis kini beroperasi di tiga pasaran Asia yang utama - Malaysia, India dan Indonesia – dengan tenaga kerja seramai 5,000 orang pekerja yang berkomitmen untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk 30 juta pelanggan dan menawarkan perkhidmatan yang menyeluruh untuk perkhidmatan perhubungan, termasuk telefon mudah alih dan talian tetap, kandungan dan data yang lebih nilai, perkhidmatan broadband tanpa wayar dan talian tetap serta laluan antara muka antarabangsa.

Untuk operasi di negara Malaysia, Maxis Communications Berhad (Maxis) ialah operator telekomunikasi yang utama dan menerajui pasaran perkhidmatan pascabayar dan prabayar (Hotlink). Kumpulan Maxis beroperasi di India menerusi subsidiarinya iaitu Aircel Limited dan di Indonesia melalui PT Natrindo Telepon Seluler.

Maxis telah memenangi pelbagai anugerah sejak ia mula beroperasi pada tahun 1995. Baru-baru ini, Maxis telah diiktiraf sebagai “Malaysian Mobile Operator of the Year” oleh Asian Mobile News pada Asian Mobile News Awards 2008 dan “Malaysia’s Service Provider of the Year” oleh Frost and Sullivan semasa Malaysia Telecoms Awards kerana menunjukkan kepimpinan dalam prestasi perniagaan, nilai jenama, mengekalkan perkhidmatan yang terbaik, kualiti rangkaian dan inovasi produk.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: