Tuesday, March 31, 2009

Barbie berwajah Katrina




AKTRES jelita Bollywood, Katrina Kaif mencipta sejarah apabila wajahnya terpilih untuk diabadikan sebagai wajah anak patung yang menjadi ikon kanak-kanak di seluruh dunia, Barbie. Biarpun pemilihannya itu dikatakan tidak menyumbang sebarang kepentingan kepada India, namun Katrina menegaskan dia sangat teruja.

"Saya berasa diberikan penghormatan dan dalam masa yang sama sangat teruja. Meminjamkan wajah kepada anak patung yang pernah menjadi permainan kesayangan ketika kanak-kanak dulu memang sesuatu yang di luar dugaan saya. Dan sudah tentu saya sangat gembira. Apatah lagi tahun ini Barbie meraikan ulang tahunnya yang ke-50," ujar Katrina kepada IANS.

Tambahnya: "Biarpun ia tidak menyumbang kepada India khususnya di peringkat global, namun saya berasa bangga kerana saya merupakan bangsa India pertama yang terpilih untuk diabadikan menjadi wajah Barbie. Bayangkan saya dipakaikan dengan kostum Barbie dan diedarkan di seluruh dunia."

Menurut Katrina lagi, pemilihan dirinya itu membuktikan dia digemari golongan kanak-kanak. "Saya tidak akan dipilih untuk menjadi wajah Barbie sekiranya golongan kanak-kanak tidak menyukai saya. Atas sebab inilah saya merasa cukup teruja dipilih," tuturnya lagi.

Aktres berusia 24 tahun itu mengayakan kostum Barbie versi dirinya pada pertunjukan fesyen yang didedikasikan buat Barbie sempena Minggu Fesyen Lakme di Mumbai pada 27 Mac lalu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: