Saturday, January 31, 2009

Zulkifli Ariffin...Salahkah saya guna kereta Abby?


ZUL semakin dikenali gara-gara kontroversi dengan pelakon jelita Abby Abadi.


POPULARITI yang diraih pendatang baru, Zulkifli Ariffin, 23, atau Zul dilihat cukup singkat, semuanya gara-gara dia dikatakan berkawan rapat dengan bekas isteri pelakon popular Norman Hakim, iaitu Abby Abadi.

Namanya mula dikaitkan dengan Abby apabila dia dilihat menghadiri prosiding penceraian Abby dan Norman pada 18 Disember tahun lalu.

Bagaimanapun, ketika itu dia menjelaskan, kehadirannya tidak lebih sekadar memberi sokongan kepada seorang kawan, sementelah dia dan Abby sama-sama terlibat dalam drama bersiri popular Gerak Khas selepas nama Norman direhatkan. Namun, namanya kembali panas apabila Zul mengakui baru-baru ini dia dan Abby pergi bercuti ke China. Zul tampil dengan kenyataan bahawa pemergiannya ke Guangzhou, China selama enam hari minggu lalu hanya kerana urusan perniagaan.

Bagi mendapat penjelasan lanjut mengenai hubungannya dengan Abby, Kosmo! menemubual Zul. Ikuti temu bual bersamanya.

Kononnya tidak lebih daripada kawan, kalau kawan biasa mengapa pergi berdua sehingga ke China?

Kami bukan pergi bercuti seperti yang didakwa ataupun pergi berdua. Itu tak betul! Saya pergi bersama rakan yang lain termasuk Abby sekali. Lagi pun tujuan kami ke sana untuk meninjau peluang perniagaan fabrik, jadi jangan fikir yang bukan-bukan.

Ini bermakna kalian merancang membuka perniagaan bersama?

Ya, memang ada perancangan, tetapi masih peringkat perbincangan lagi. Saya tidak berani nak cakap habis, takut tak jadi pula.

Nampak sangat hubungan sudah sangat rapat, ialah, sampai buka bisnes. Tidak takut akan spekulasi hangat lagi?

Buat apa nak takut, saya rasa biasa saja rakan artis bekerjasama dalam perniagaan, ramai juga artis lain yang jadi rakan kongsi perniagaan. Begitu juga saya dan Abby. Kalau nak dengar cakap orang sampai bila pun saya tidak maju. Saya bukannya buat perkara tidak elok, ini untuk tambah rezeki, tolong jangan anggap yang buruk tentang kami. Saya dan dia hanya kawan saja.

Tetapi sejak penceraian Abby, Zul dilihat sering saja mendampingi Abby, malah Zul juga kerap memandu kereta milik Abby, itu sudah memperlihat sisi lain dalam hubungan kalian.

(Ketawa) Mana ada hubungan seperti yang dimaksudkan. Saya dan Abby berlakon dalam drama Gerak Khas, pergi lokasi penggambaran dia dan saya ada. Jadi, mungkin sebab itu orang nampak kami selalu bersama. Tentang memandu keretanya, itu hal kecil yang tidak perlu diperbesarkan.

Kalau sudah bagi pakai kereta, maknanya intimlah tu ya?

Kalau ada kawan yang nak pinjam kereta, sayapun akan bagi juga. Bila-bila masa saja, asalkan jangan rosak sudahlah. Jadi apa masalahnya?

Baru saja berlakon beberapa drama sudah ditawarkan watak dalam filem Evolusi KL Drift 2, senang sungguh perjalanan kerjaya Zul. Orang di luar sana menganggap Zul mempergunakan kesempatan yang ada pada Abby untuk popular. Komen?

Saya memang lama minat dalam lakonan sejak jadi model lagi. Kebetulan ketika saya baru memulakan kerjaya lakonan semua hal ini terjadi. Bukan saya yang pinta untuk berada dalam situasi begini. Ia terjadi dengan sendirinya. Saya hanya menganggap semua tawaran yang datang sebagai rezeki. Saya tidak mempergunakan Abby, tetapi saya akui kerana dia saya lebih dikenali ramai. Ingin saya tegaskan saya tidak pernah mengharapkan populariti dengan cara begini.

Tumpuan khalayak lebih kepada Memey yang dikatakan punca perceraian Norman Hakim dan Abby. Adakah Zul berasa lega bila orang tak babitkan Zul juga sebahagian dari puncanya?

Secara jujur, mula-mula nama saya dikaitkan dengan Abby, saya sedikit tertekan kerana masih baru dalam dunia lakonan. Alhamdulillah, sekarang ini saya sudah mula faham dengan asam garam dunia seni dan menerima segala berita negatif atau positif dengan tenang hati. Apa yang penting niat saya menceburi bidang seni kerana ingin cari pengalaman dan rezeki, bukannya populariti murahan.

10 comments:

  1. sama jer norman n abby gatal n miang

    ReplyDelete
  2. mmg pon dua dua eko x leh pkai

    ReplyDelete
  3. stakat pakai keta,x salah....ok la kalau abby nk wat bisnes,sy sokong..

    ReplyDelete
  4. hey...............
    kalo abby btol bcinta dgn zul, ape slh nye....
    zul hansem, abby cantek.
    padan la tu...
    soal umur hal kecik jer...

    ReplyDelete
  5. jgn dsokong ahli maksiat.. yg salah ttp salah.

    ReplyDelete
  6. takkan pakai kete je...abby tak pakai ke.....

    ReplyDelete
  7. zul saya nak hisap konek awak

    ReplyDelete
  8. saya suka tegok otot awak semasa awak berlakon dalam ,gerak khas

    ReplyDelete
  9. awak patut melancap dan kasi awak punya panjang

    ReplyDelete
  10. klu nak komen yg menambahkan dosa baik xpyh..
    ingt ALLAH S.W.T..xbaik kt2 cam 2..biar la mereka.

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: